.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با حضور طاهایی و در برج میلاد برگزار شد؛
جشنواره بزرگ شعر و موسیقی تبری زبان+ تصاویر
سومین جشنواره بزرگ شعر و موسیقی تبری زبان در حوزه فرهنگی استان های مازندران ، گلستان ، تهران ، البرز و سمنان دوشنبه شب در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد .
جشنواره بزرگ شعر و موسیقی تبری زبان+ تصاویر

مراسم اولین شب سومین جشنواره بزرگ شعر و موسیقی تبری زبان در حوزه فرهنگی استان های مازندران ، گلستان ، تهران ، البرز و سمنان  دوشنبه شب در مرکز همایش های برج میلاد تهران برگزار شد . 

به گزارش شمال نیوز ،در این برنامه که به همت مرکز فرهنگی هنری پارپیرار و با همکاری علاقمندان حوزه فرهنگ و هنر و انجمن های فرهنگی استان مازندران برگزار شد شخصیت های فرهنگی و هنری و سیاسی استان های یاد شده از جمله طاهایی استاندار مازندران  ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ناطق نوری ( نور و محمودآباد و رویان ) ، یوسف نژاد ( ساری ) ، کریمی نماینده مردم بابل ، قره خانی نماینده مردم علی آباد کتول ، نماینده مردم اهواز و دیگر شخصیت های فرهنگی و علاقمندان فرهنگ تبری زبان حضور داشتند گوشه هایی از فرهنگ و موسیقی و سنت های آیینی حوزه فرهنگی مازندران به نمایش در آمد .

در ابتدای این مراسم آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان در گوشه موسیقایی امیری و با صوتی زیبا قرائت شد و آنگاه آقای موسوی دبیر این جشواره به حضار خیر مقدم گفتند و در ادامه برنامه طاهایی استاندار مازندران در باره دلاوری های مردم مازندران و گلستان و گیلان در سال های دفاع مقدس ( شیر مردان لشکر 25 کربلا ) و عظمت فرهنگی این دیار کهن سخنانی ایراد فرمودند . شعرخوانی توسط شعرای نامی و پیشکسوت استاد  کریم اله قائمی محقق و شاعر از استان گلستان با شعر رجزخوانی ، استاد محمد علی کاظمی سنگ دهی ( دودانگه ساری ) با قرائت قطعاتی از شعر معروف چکل ، استاد نصراله هومن با سخنرانی در باره تقویم باستانی تبری و ایرانی ، فرهود جلالی کندلوسی با قرائت اشعاری طنز و ... از برنامه های بعدی این جشنواره بود .

اجرای موسیقی و مراسم آیینی توسط هنرمندان تبری زبان توسط هنرمندان گروه های موسیقی از جمله گروه پارپیرار ( به سرپرستی استاد علی امیرقاسمی ) ، سرنا نوازی ، گروه استاد علی حسن نژاد با اجرای چکه سما ( با اجرای گروهی از نونهالان ) ، گروه آوای کتول ( به سرپرستی استاد سید احمد حسینی ) و ... از دیگر برنامه های این مراسم بود .

همچنین از پیشکسوتان حوزه فرهنگ و هنر زبان تبری از جمله استاد کاظمی ( ساری ) ، استاد هومن ، استاد قائمی ( گلستان ) - استاد دکتر شکری ( قائمشهر ) - استاد حجت اله حیدری سوادکوهی ( سوادکوه که بخاطر کسالت در این مراسم تشرزیف نداشتند  ) و استاد دکتر کریمیان ( بابل ) تجلیل به عمل آمد .

در حاشیه این برنامه نیز نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی حوزه زبان تبری برپا شده و از طرف شرکت " سن ایچ " نیز با شربت از میهمانان پذیرایی گردید .

لازم به ذکر است که به سبب بارندگی شدید در تهران و ترافیک شدید شامگاهی ، برنامه با یک ساعت تاخیر اجرا شد . گزارش تکمیلی این مراسم متعاقباً تقدیم خواهد شد .

گزارش تصویری  اولین شب برنامه سومین جشنواره شعر و موسیقی تبری زبان :


01


02


03


04


05


06


07


04


09


01


011


012


013


014


015


016


017


018


019


020


021




 


عکاس : عین اله آزموده چهارده


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

امير 15 آبان 1389
باسلام و تشكر از زحمت كشان پارپيرار
نا شناس 17 آبان 1389
دم همه پارپيراريها گرم كه در اين وانفساي زمانه به داد اين فرهنگ مي رسند ولي صداوسيماي مازندران انگار خوابه.
مهدی عابدی 9 فروردين 1391
من عاشق مازندران وزبان مازندرانی هستم درست تهران گت بییمه اما افتخار کمه که اصالتا مازرونیمه خله دوست دارمه این همایشهای دله شرکت هاکنم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.071 seconds.